1.POPIERANIE, ROZWIJANIE I UPOWSZECHNIANIE IDEI PODMIOTOWEGO NAUCZANIA I WYCHOWANIA,
ROZUMIANEGO JAKO TWORZENIE W SZKOŁACH I INNYCH PLACÓWKACH WYCHOWAWCZYCH I EDUKACYJNYCH
SPRZYJAJĄCYCH WARUNKÓW DLA CAŁOŚCIOWEGO ROZWOJU OSOBOWOŚCI WSZYSTKICH ICH PODMIOTÓW
(TJ.UCZNIÓW, NAUCZYCIELI, RODZICÓW) W DUCHU WSPÓŁDZIAŁANIA OPARTEGO NA POSZNOWANIU
PRAW CZŁOWIEKA I OTWARTOŚCI WOBEC ODMIENNOŚCI. 2.PROWADZENIE I POPULARYZACJA PRAKTYCZNEJ
DZIAŁALNOŚCI PROMUJĄCEJ INTEGRACYJNY SYSTEM WYCHOWANIA DZIECI, ROZUMIANY JAKO STWARZANIE
WARUNKÓW DLA PEŁNEGO ROZWOJU EMOCJONALNEGO, INTELEKTUALNEGO I PSYCHOFIZYCZNEGO W WARUNKACH
POSZANOWANIA ICH GODNOŚCI ORAZ WOLNOŚCI WYZNANIOWEJ I ŚWIATOPOGLĄDOWEJ, Z JEDNOCZESNĄ
DBAŁOŚCIĄ O ROZWÓJ ZAINTERESOWAŃ I TALENTÓW DZIECI. 3.WSPIERANIE ZMIAN W ŚWIADOMOŚCI
SPOŁECZNEJ, PROWADZĄCYCH OD AUTORYTARNYCH WYOBRAŻEŃ O NAUCZANIU I WYCHOWANIU JAKO
RELACJI WŁADZY, DO WIZJI EDUKACJI JAKO TWÓRCZEGO PROCESU OPARTEGO NA WZAJEMNYM SZACUNKU
NAUCZYCIELI I DZIECI. 4.PODEJMOWANIE INICJATYW NA RZECZ POPULARYZACJI KONWENCJI PRAW
DZIECKA.