1.OCHRONA I PROMOWANIE PRAW DZIECI I OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH. 2.UDZIELANIE WSZELKIEJ
POMOCY RODZINOM DZIECI I OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH. 3.INICJOWANIE SPOŁECZNYCH RUCHÓW
RODZICÓW I INNYCH OSÓB DOROSŁYCH ZAINTERESOWANYCH WYCHOWANIEM I NIESIENIEM POMOCY
DZIECIOM. 4. PODNOSZENIE KULTURY PEDAGOGICZNEJ OSÓB DOROSŁYCH. 5.ORGANIZOWANIE POMOCY
I OPIEKI NAD DZIEĆMI Z RODZIN UBOGICH,ROZBITYCH, WIELORODZINNYCH, NIEWYDOLNYCH WYCHOWAWCZO
ORAZ ZAGROŻONYCH PATOLOGIĄ SPOŁECZNĄ. 6.PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI CHARYTATYWNEJ. 7.ORGANIZOWANIE
I PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI OPIEKUŃCZEJ I WYCHOWAWCZEJ DLA DZIECI POZBAWIONYCH OPIEKI
DOMU RODZINNEGO, DIAGNOZOWANIE TYCH RODZIN I DZIECI. 8.INICJOWANIE I ROZWIJANIE SPECJALISTYCZNYCH
FORM POMOCY RODZINIE W WYCHOWANIU DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO, WSPÓŁDZIAŁANIE Z INNYMI
ORGANIZACJAMI I INSTYTUCJAMI,W RAZIE POTRZEBY UDZIELANIE POMOCY RÓWNIEŻ PO OSIĄGNIĘCIU
PEŁNOLETNOŚCI PRZEZ DZIECKO. 9.INTEGROWANIE DZIECI I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNEJ W
ŚRODOWISKU ICH ZDROWYCH RÓWIEŚNIKÓW, PROPAGOWANIE ODPOWIEDNIEGO STOSUNKU DO DZIECI
NIEPEŁNOSPRAWNYCH I ICH SPRAW. 10.PROMOWANIE WŚRÓD DZIECI POSTAW PROEKOLOGICZNYCH.
OCHRONA ZDROWIA DZIECI PRZED ZAGROŻENIAMI WYWOŁANYMI NISZCZENIEM ŚRODOWISKA NATURALNEGO.
11.INICJOWANIE I PROWADZENIE PRAC BADAWCZYCH ZWIĄZANYCH Z ROZWOJEM DZIECKA I WSPÓŁDZIAŁANIE
W TYM ZAKRESIE Z INSTYTUCJAMI SPECJALISTYCZNYMI, BADANIE POTRZEB DZIECI I WSKAZYWANIE
MOŻLIWOŚCI ICH ZASPOKOJENIA, A TAKŻE UPOWSZECHNIANIE DOŚWIADCZEŃ I OSIĄGNIĘĆ NAUKOWYCH
W TEJ DZIEDZINIE. 12.PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ W ZAKRESIE NAUKI, OŚWIATY, WYCHOWANIA, KULTURY
I SZTUKI. 13.PROWADZENIE INNYCH DZIAŁAŃ SŁUŻĄCYCH DZIECIOM.