1.REAKTYWOWANIE TRADYCJI PRODUKCJI WYROBÓW TRADYCYJNYCH NA ARENIE KRAJOWEJ I MIĘDZYNARODOWEJ,
2.PROMOWANIE FIRM RODZINNYCH,GOSPODARSTW AGROTURYSTYCZNYCH ORAZ PRODUKTÓW TRADYCYJNYCH
- WPISANYCH NA LISTĘ MINISTRA ROLNICTWA JAKO PRODUKT TRADYCYJNY, 3.WDRAŻANIE DO PROMOCJI
WYROBÓW TRADYCYJNYCH NAJNOWSZYCH ZDOBYCZY WIEDZY Z ZAKRESU MARKETINGU, REKLAMY ITP.,
4.ROZWIJANIE WSZELKICH FORM KSZTAŁCENIA FACHOWCÓW W ZAKRESIE WYROBÓW TRADYCYJNYCH,
5.PODEJMOWANIE INICJATYW NA RZECZ TWORZENIA REGULACJI PRAWNYCH SPRZYJAJĄCYCH ROZWOJOWI
PRODUKCJI WYROBÓW TRADYCYJNYCH, 6.DZIAŁALNOŚĆ WSPOMAGAJĄCA ROZWÓJ GOSPODARCZY, 7.KSZTAŁTOWANIE
ŚWIADOMOŚCI EKOLOGICZNEJ ORAZ DZIAŁANIA NA RZECZ OCHRONY ŚRODOWISKA NATURALNEGO, 8.EDUKACJA
W KIERUNKU ZDROWEGO TRYBU ŻYCIA, PROMOCJA PRODUKTÓW NATURALNYCH I TRADYCYJNYCH WYTWARZANYCH
LOKALNIE, 9.DZIAŁANIE NA RZECZ WSPÓŁPRACY PRODUCENTÓW I PLACÓWEK NAUKOWYCH, 10.AKTYWIZACJA
ŚRODOWISK WIEJSKICH W KIERUNKU ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI POZAROLNICZEJ, 11.DZIAŁANIE NA
RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, 12.DZIAŁANIE NA RZECZ ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENI PUBLICZNEJ.