1. POMOC SPOŁECZNA, W TYM POMOC RODZINOM I OSOBOM W TRUDNEJ SYTUACJI ŻYCIOWEJ ORAZ
WYRÓWNYWANIE SZANS TYCH RODZIN I OSÓB. 2. WSPIERANIE RODZINY I SYSTEMU PIECZY ZASTĘPCZEJ.
3. WSPIERANIE CZŁONKÓW I ICH RODZIN W ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH, WYCHOWAWCZYCH,
SOCJALNYCH LUB EKONOMICZNYCH. 4. ORGANIZOWANIE I WSPIERANIE INICJATYW MAJĄCYCH NA
CELU NIESIENIE POMOCY RODZINOM W WYPEŁNIANIU ICH ZADAŃ. 5. DZIAŁANOŚĆ NA RZECZ INTEGRACJI
I REINTEGRACJI ZAWODOWEJ I SPOŁECZNEJ OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM. 6.
WZMACNIANIE POSTAW ZMIERZAJĄCYCH DO UMACNIANIA RODZINY, OCHRONY ZDROWIA, POSZANOWANIA
PRACY ORAZ PRZECIWDZIAŁANIA PATOLOGIOM SPOŁECZNYM. 7. UDZIELANIE WSPARCIA W STWARZANIU
JAK NAJLEPSZYCH WARUNKÓW DO REALIZACJI POGRAMÓW ROZWOJOWYCH DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH
POPRZEZ WIELOKIERUNKOWĄ STYMULACJĘ WSZYSTKICH SFER ROZWOJOWYCH TAKICH JAK: NAUCZANIE
I WYCHOWYWANIE DZIECI ZGODNIE Z ODPOWIEDNIĄ WIEDZĄ W ZAKRESIE PEDAGOGIKI, PSYCHOLOGII,
SOCJOLOGII, REHABILITACJI I WSZELKIEGO TYPU ODDZIAŁYWAŃ TERAPEUTYCZNYCH. 8. PODEJMOWANIE
DZIAŁAŃ MAJĄCYCH NA CELU UMOŻLIWIENIE WYCHOWANKOM ZDOBYWANIA UMIEJĘTNOŚCI I WIADOMOŚCI,
KTÓRYCH EFEKTEM BĘDZIE PRZYSTOSOWANIE SPOŁECZNE NA MIARĘ INDYWIDUALNYCH MOŻLIWOŚCI
KAŻDEGO WYCHOWANKA. PRZYJMUJE SIĘ ZASADĘ POSTĘPU KAŻDEGO DZIECKA, AŻ DO OSIĄGNIĘCIA
PRZEZ NIE SPRAWNOŚCI SPOŁECZNEJ POLEGAJĄCEJ NA SAMODZIELNYM LUB Z POMOCĄ OSÓB DRUGICH
FUNKCJONOWANIU W ŻYCIU DOROSŁYM. ZASADA TA WINNA BYĆ REALIZOWANA POPRZEZ WIELOPŁASZCZYZNOWE
ODDZIAŁYWANIA PRZY ŚCISŁEJ WSPÓŁPRACY Z RODZINĄ I ŚRODOWISKIEM SPOŁECZNYM DZIECKA
NIEPEŁNOSPRAWNEGO. 9. DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA. 10. PODTRZYMYWANIE I UPOWSZECHNIANIE
TRADYCJI NARODOWEJ, PIELĘGNOWANIE POLSKOŚCI ORAZ ROZWOJU ŚWIADOMOŚCI NARODOWEJ, OBYWATELSKIEJ
I KULTUROWEJ. 11. OCHRONA I PROMOCJA ZDROWIA. 12. DZIAŁANOŚĆ NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
13. PROMOCJA ZATRUDNIENIA I AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB POZOSTAJĄCYCH BEZ PRACY I ZAGROŻONYCH
ZWOLNIENIEM Z PRACY. C. D. CELÓW W STATUCIE