1. ZAPEWNIENIE RÓWNEGO STARTU ŻYCIOWEGO DZIECIOM I MŁODZIEŻY POPRZEZ ROZWÓJ OFERTY
EDUKACYJNEJ, OŚWIATOWEJ I WYCHOWAWCZEJ NA TERENIE CAŁEGO KRAJU A W SZCZEGÓLNOŚCI GMIN
SĄSIADUJĄCYCH Z PUSZCZĄ KAMPINOSKĄ; 2. PODEJMOWANIE DZIAŁAŃ PRZYCZYNIAJĄCYCH SIĘ DO
POPRAWY WARUNKÓW ROZWOJU EDUKACJI NA OBSZARACH WIEJSKICH, ROZWÓJ DIALOGU, PARTNERSTWA
PUBLICZNO-SPOŁECZNEGO I WSPÓŁPRACY NA RZECZ PROMOWANIA EDUKACJI NA OBSZARACH WIEJSKICH;
3. ROZWÓJ PARTNERSKIEJ WSPÓŁPRACY MIĘDZY RODZICAMI, NAUCZYCIELAMI, SAMORZĄDEM LOKALNYM
ORAZ ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI DLA TWORZENIA OPTYMALNYCH WARUNKÓW ROZWOJU EMOCJONALNEGO,
FIZYCZNEGO, POZNAWCZEGO I SPOŁECZNEGO DZIECI I MŁODZIEŻY; 4. TWORZENIE INSTRUMENTÓW
I ZAPEWNIENIE WSPARCIA DLA OSÓB Z OBSZARU ZAGROŻENIA WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM; REINTEGRACJA
SPOŁECZNA I ZAWODOWA POLEGAJĄCA NA WPROWADZANIU I AKTYWNYM UDZIALE W RYNKU PRACY ORAZ
UŁATWIANIA POWROTU DO RÓL SPOŁECZNYCH I ZAWODOWYCH 5. ROZWÓJ DIALOGU, PARTNERSTWA
PUBLICZNO-SPOŁECZNEGO I WSPÓŁPRACY NA POZIOMIE LOKALNYM NA RZECZ PRZECIWDZIAŁANIA
WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU, 6. WSPIERANIE ODDOLNYCH INICJATYW LOKALNYCH PRZYCZYNIAJĄCYCH
SIĘ DO PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU CZŁONKÓW SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH ZAGROŻONYCH
WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM LUB SPOŁECZNIE WYKLUCZONYCH, 7. WDRAŻANIE SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH
DO WŁAŚCIWYCH POSTAW PROZDROWOTNYCH I PROSPOŁECZNYCH POPRZEZ ORGANIZACJĘ TWÓRCZEGO
I AKTYWNEGO SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO, 8. PROMOWANIE I PROPAGOWANIE WARTOŚCI KULTURALNYCH
I NARODOWYCH TAKŻE POPRZEZ ROZWÓJ TURYSTYKI EDUKACYJNEJ.