Data publikacji: 2024-06-14
Artykuł sponsorowany

Jakie oprogramowanie dla ubezpieczeń wybrać?

Zastanawiasz się, czy oprogramowanie dla branży ubezpieczeniowej jest konieczne? W poniższym artykule znajdziesz informacje, jakie są korzyści z takiego rozwiązania oraz dla kogo są dedykowane. Podamy również kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę, wybierając oprogramowanie dla agentów ubezpieczeniowych.

Jakie oprogramowanie dla ubezpieczeń wybrać

Dla kogo z agencji ubezpieczeniowych sprawdzi się dedykowane oprogramowanie?

Dedykowane oprogramowania sprawdzą się dla agentów, multiagencji, towarzystw ubezpieczeniowych i innych firm sprzedających ubezpieczenia. Wszystkie systemy muszą być zgodne z RODO, APK, IDD oraz regulacjami KNF. Polecane są do intuicyjnej obsługi klientów, zarządzania sprzedażą, do sprzedaży oraz rozliczania prowizji w jednym miejscu. To duży komfort dla agentów ubezpieczeniowych, ale i użytkowników końcowych, którzy mogą również częściowo skorzystać z walorów ubezpieczenia.

Taki CRM będzie idealny dla pośredników, aby dokonać usprawnienia sprzedaży.

Na co zwrócić uwagę wybierając oprogramowanie dla ubezpieczeń?

Wybierając oprogramowanie dla ubezpieczeń, warto zwrócić uwagę na kilka zasadniczych kwestii. Po pierwsze, czy posiadają potrzebne funkcje dla agencji ubezpieczeniowej. Mogą to być:

  • Historia pracy z danym klientem w jednym miejscu;

  • Automatyczne przypomnienie o wznowieniach i ratach ubezpieczeń;

  • Dedykowane narzędzie do RODO i APK;

  • Raporty i statystyki, które mogą dotyczyć np. dynamiki sprzedaży;

  • Duża przestrzeń na dokumenty i załączniki;

  • Integracja z porównywarką ubezpieczeniową;

  • Rozliczenie prowizji dla sieci sprzedaży.

Wybierając oprogramowanie, warto zwrócić również uwagę, czy łatwo można zaimportować dane nt. ubezpieczeń klientów. Przyspiesza to znacznie kontakt z klientem - to oszczędność czasu.

Korzyści z korzystania oprogramowania w branży ubezpieczeniowej

Dzięki korzystaniu z oprogramowania dla towarzystwa ubezpieczeniowego można wyróżnić szereg korzyści. Wiele produktów ubezpieczeniowych ma sprecyzowany proces sprzedaży, ale wielu brokerów ubezpieczeniowych chce je dostosować do klientów i ich własnych potrzeb. Jednak wśród korzyści można wyróżnić:

  • Różne linie biznesowe w jednym narzędziu - w całej firmie jest łatwy dostęp do ubezpieczeń Twoich klientów;

  • Obsługę wielospółkowości;

  • Prostą integrację po API;

  • Automatyzację procesu ofertowego oraz zakupowego;

  • Szerokie zastosowanie dla polis ubezpieczeniowych na życie, majątkowych oraz zdrowotnych;

  • Dane zmieniane w czasie rzeczywistym;

  • Dostępność praktycznie na każdym urządzeniu w dowolnym miejscu;

  • Zgodność z wymogami KNF.

Osoby pracujące na oprogramowaniu mają pełną kontrolę nad przepływem dokumentów, ważnością polis. Pomaga to, aby w tym modelu pracy i jej specyfice być jak najbardziej efektywnym. Może to być również pomocne, aby dotrzeć do potencjalnych klientów z polisami ubezpieczeniowymi.

Ile kosztuje oprogramowanie ubezpieczeniowe?

Jeżeli zastanawiasz się, ile może kosztować takie oprogramowanie, to najbardziej odpowiednią odpowiedzią jest - to zależy. Często jest to zależne od tego, jaka jest ilość użytkowników korzystających z oprogramowania. Dodatkowo system może posiadać różnego rodzaju warianty, które różnią się ceną.

Warto dobrać oprogramowanie do potrzeb całej organizacji. Produkty na taki system CRM jest dostępny przez wiele firm, poleca się sprawdzić funkcjonalności oraz skonsultować koszty wdrożenia. Można również zerknąć na to, jacy są klienci danego oprogramowania. Z CRM korzysta bowiem wiele największych firm ubezpieczeniowych w Polsce.

Czy korzystaliście kiedyś z takiego systemu do obsługi ubezpieczeń?

Udostępnij artykuł:
STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES

Korzystamy z plików cookies w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję pliki cookies