Data publikacji: 2023-12-14
Artykuł sponsorowany

Chcesz otworzyć swoją firmę na międzynarodową działalność? Zadbaj o te aspekty!

Coraz więcej przedsiębiorców rozważa rozwinięcie swojej działalności na międzynarodową skalę. Otwarte rynki i globalizacja sprawiają, że możliwości w tym zakresie są duże. Warto jednak zadać sobie pytanie: co zrobić, aby móc konkurować z lokalnymi podmiotami? Jakie kompetencje warto rozwijać?

5 aspektów, które ułatwią Ci pozyskanie klientów

5 aspektów, które ułatwią Ci pozyskanie klientów poza granicami Polski

Rynek pracy zmienia się z roku na rok niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Potrzeby klientów, regulacje prawne czy nowinki technologiczne sprawiają, że każdy przedsiębiorca musi zachować elastyczność i dostosowywać tryb działania do aktualnych celów. O jakie aspekty zadbać, aby otworzyć sobie drogę na współpracę o międzynarodowym charakterze?

1. Znajomość języków

Jeszcze do niedawna angielski był bardzo ceniony przez potencjalnych kontrahentów spoza granic Polski. Dzisiaj jego znajomość to już absolutny must have, jeśli chodzi o kompetencje, które umożliwiają współpracę. Obecnie na wagę złota jest znajomość dodatkowych języków. Do tych najbardziej pożądanych należą m.in. niemiecki, hiszpański, francuski, chiński czy arabski. Często określa się je jako języki przyszłości, których po prostu warto się uczyć.

Dlaczego kompetencje lingwistyczne są tak ważne w kontekście pozyskiwania zleceń z zagranicy? Każda współpraca opiera się w dużym stopniu na komunikacji. Międzynarodowe przedsiębiorstwa mają z kolei zespoły złożone ze specjalistów z całego świata. Im więcej języków będziesz znał, tym więcej będziesz oferował w kontekście komunikowania się, czyli m.in. znajomości i zrozumienia potrzeb czy zależności ważnych dla danego podmiotu. Komunikacja jest również ważna w ramach współpracy z klientami indywidualnymi.

2. Międzynarodowe certyfikaty i dyplomy potwierdzające kwalifikacje

Do realizacji zleceń w niektórych obszarach konieczne jest zdobycie odpowiednich uprawnień, certyfikatów czy kwalifikacji, które potwierdzą, że możesz legalnie realizować konkretne zlecenia. To bardzo ważne, jeśli Twoja firma działa np. w branży medycznej, związanej z OZE, transportem czy prawem.

Warto zadbać o przetłumaczenie dokumentów lub zdobycie uprawnień uznawanych na rynku, na którym chcesz działać. Przed podjęciem decyzji o poszerzeniu swojej działalności sprawdź, co będzie niezbędne i postaraj się zdobyć nowe kwalifikacje. Bez nich może się okazać, że Twoje usługi — nawet najlepszej jakości i świadczone w Polsce w pełni legalnie — nie będą mogły być realizowane np. w Wielkiej Brytanii.

3. Prawo jazdy Twoje/Twoich pracowników

Prawo jazdy to element, na który zwraca uwagę wielu pracodawców chcących zatrudniać w Polsce. Jest on ważny również dla zagranicznych przedsiębiorców. Dlaczego? Usługi różnego rodzaju często są świadczone mobilnie. Serwis sprzętu AGD, montaż mebli czy prace remontowe wymagają sprawnego docierania z punktu A do punktu B. W związku z tym warto mieć uprawnienia do tego, aby móc samodzielnie kierować pojazdem. Przedsiębiorca, który będzie to w stanie zaoferować, będzie znacznie ciekawszym wyborem dla klienta niż ten, który będzie miał problem z dotarciem do celu, co będzie generowało straty finansowe i czasowe.

Jak uzyskać międzynarodowe prawo jazdy?

Na stronie https://rankomat.pl/samochod/miedzynarodowe-prawo-jazdy znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące tego, jak uzyskać międzynarodowe prawo jazdy. Procedura nie jest kosztowna ani nadmiernie czasochłonna, a pozwala zdobyć uprawnienia do legalnego poruszania się samochodem w takich krajach jak m.in. USA, Serbia, Czarnogóra czy np. Macedonia.

4. Dostosowanie obszaru poszukiwania zleceń do potrzeb rynku

W Polsce brakuje m.in. pracowników budowlanych czy działających w branży IT. W związku z tym firmy oferujące tego rodzaju usługi najpewniej dobrze odnajdą się na rynku i będą mogły rozwijać swoją działalność. W każdym kraju sytuacja wygląda jednak nieco inaczej. Jeśli chcesz działać za granicą, zobacz, gdzie potencjalni klienci będą zainteresowani Twoimi usługami.

Internet stanowi w tym kontekście bogate źródło wiedzy. Poczytaj na temat rynku w konkretnych krajach. Sprawdź na portalach społecznościowych opinie osób, które tam mieszkają. Możesz zapytać ich o to, czy zapotrzebowanie na Twoje usługi w danym miejscu byłoby duże. W ten sposób unikniesz straty czasu i środków, a rozwiniesz działalność na dokładnie taki obszar, w jakim się odnajdziesz.

5. Wykorzystanie mediów społecznościowych podczas nawiązywania współpracy

Obecnie Internet to źródło wiedzy, ale też rozbudowana baza zleceń. Szukasz firmy, z którą będziesz mógł nawiązać współpracę? A może Twoją grupą docelową są klienci indywidualni? W każdym wypadku zleceń warto szukać w mediach społecznościowych. Możesz na nich zaproponować swoje usługi czy towary i zobaczyć, czy wzbudzą zainteresowanie w grupie docelowej. Możesz również ogłaszać chęć nawiązania współpracy czy promować swoją markę, chwaląc się realizacjami oraz kompetencjami. W ten sposób również zbadasz rynek, a dodatkowo zorientujesz się, jakie zainteresowanie wzbudza Twoja oferta.

Polscy przedsiębiorcy oferują wysokiej jakości towary oraz usługi. W związku z tym również poza granicami kraju rośnie zainteresowanie ich pracą. Jeśli chcesz rozwinąć się na międzynarodowe rynki, możesz sporo zyskać. Warto jednak odpowiednio się do tego przygotować.

Artykuł sponsorowany

Udostępnij artykuł:
STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES

Korzystamy z plików cookies w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję pliki cookies