Data publikacji: 2023-09-14

Bazy firm — sprawdź, jakie informacje można w nich znaleźć!

Obecnie bazy danych wykorzystywane są w celu dotarcia do nowych klientów, odbiorców towarów lub usług, weryfikacji nowych kontrahentów.

Bazy danych to pożyteczne i nieodzowne narzędzie wykorzystywane przez działy marketingu i działy sprzedaży. Dane zawarte w bazie danych to wartościowe źródło wiedzy dla wszystkich osób prowadzących działalność gospodarczą. Jakich informacji dostarczają bazy danych? Jak powinna być zaprojektowana baza danych? Jakie dane powinna zawierać baza firm? Czego dowiemy się z centralnej Ewidencji i Informacji Gospodarczej o Działalności Gospodarczej? Co zawiera Krajowy Rejestr Sądowy (KRS)? Jakie bazy danych zawierają dane rejestrowe? Gdzie szukać informacji na temat działających firm i podmiotów? Jak analizować dane zawarte w różnych rejestrach? Jak korzystać i przygotować precyzyjne działania, aby optymalnie korzystać z danych firm? Czy baza danych klientów jest pomocna w prowadzeniu biznesu? Jakie dane i jakie bazy danych są przydatne w działaniach marketingowych? Postaramy się przybliżyć te tematy.

baz danych

Sprawdź: Baza firm CEIDG, NIP, REGON — mamy je w jednym miejscu!

Dane oficjalne — rejestrowe

Rejestry publiczne są to bazy danych firm prowadzone przez instytucje państwowe i zapewniają bezpłatny dostęp do danych firm. Bazy danych pozwalają na sprawdzenie przedsiębiorcy czy dany podmiot działa legalnie i umożliwiają dostęp do danych, które są w nich zawarte. Najważniejsze rejestry przedsiębiorców to: Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowy Rejestr Sądowy (KRS), REGON, rejestr przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych, Krajowy Rejestr Agencji Zatrudnienia, Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych, Rejestry Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej i inne.

CEIDG — to baza danych zawierająca informacje o przedsiębiorcach prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą w Polsce oraz wspólnikach spółek cywilnych osób fizycznych. Zawiera kluczowe informacje o przedsiębiorcy tj.: imię i nazwisko przedsiębiorcy, pesel, nazwę firmy, REGON, numer NIP, adres, dane kontaktowe w tym numery telefonów czy adresy e mail, opis działalności (PKD).

KRS — to baza danych firm zawierająca informacje o spółkach prawa handlowego. Ta baza danych zawiera następujące informacje: nazwa przedsiębiorstwa, adres siedziby (kod pocztowy i dodatkowe dane adresowe), forma prawna, dane dotyczące sposobu reprezentacji, dane kontaktowe i dotyczące sytuacji finansowej. Dodatkowym źródłem informacji gospodarczej jest część KRS dotycząca dłużników niewypłacalnych.

identyfikator zamówienia

Zobacz: Jak często aktualizować bazy danych klientów?

Dane nieoficjalne — marketingowe

Bazy danych firm są cennym źródłem informacji. Coraz więcej informacji można znaleźć np. na stronach www firm. Jeśli chcesz znaleźć kontrahentów czy klientów warto stworzyć lub kupić bazę danych. Dobra baza firm lub klientów powinna dostarczać informacje, które ułatwią podejmowanie decyzji marketingowych czy sprzedażowych. Przedsiębiorca dzięki temu ma możliwość nawiązania relacji i określić grupę docelową. Są różne rodzaje baz danych firm, dlatego wybór bazy danych jest istotny. Ważną rolę może mieć dostęp do danych marketingowych, które np. określają preferencje klienta odnośnie usługi czy produktów.

Dane finansowe

W bazie danych KRS możesz sprawdzić następujące dokumenty finansowe: roczne sprawozdanie finansowe (m.in. bilans, rachunek zysków i strat, rachunek przepływów finansowych, roczne obroty), sprawozdanie z badania rocznego sprawozdania finansowego, uchwała lub postanowienie o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego, uchwała o podziale zysku bądź pokryciu straty i inne. Jest to informacja publicznie dostępna. Dzięki temu można sprawdzić dane o potencjalnym kontrahencie.

Katalogi firm i bazy danych firm

Firmy rywalizując z konkurencją o klientów szukają sposobów na jak największą rozpoznawalność. Prezentują swoje produkty i usługi prowadząc różne strategie marketingowe. Coraz częściej klienci szukają informacji o firmach w sieci. Jedną z form promocji i oddziaływania na klientów są internetowe katalogi firm. W takiej bazie danych można znaleźć profil firmy, dane teleadresowe, adres strony www. Powstaje coraz więcej lokalnych katalogów firm. Pozwala to przedsiębiorcom na lepsze pozycjonowanie swojej działalności. Ważne są słowa kluczowe określenie profilu działalności, podanie danych i adresu, przedstawienie oferty ( jakie produkty lub usługi oferuje).

Pamiętaj, aby podzielić informacje na małe, przydatne porcje, możliwością przedłużenia

Z kolei korzystanie z baz danych pozwala na analizowanie informacji w nich zawartych, w celu podejmowania decyzji biznesowych. Czym jest baza firm? Jest to baza oferująca wiele informacji zebranych, posegregowanych wg określonych kryteriów. Klient oszczędza czas, gdyż otrzymuje gotowe informacje, często dopasowane do swoich potrzeb. Zawierają one informacje o przedsiębiorstwach lub klientach. Pozwalają na organizowanie i analizowanie tych informacji. Należy zwrócić uwagę na jakość danych i wcześniej zweryfikować dostawców baz danych.

Ważne jest, aby baza danych była jak najbardziej optymalna dla nas. Powinna zawierać informacje, które będą przydatne do naszych celów. Należy również zwrócić uwagę na aspekty prawne i przepisy RODO. Tworząc bazę danych czy też ją kupując trzeba sprawdzić i zadbać o wymagane zgody na wykorzystywanie danych. zaniedbanie tego obowiązku może wiele kosztować.

Tekst zawiera autopromocję.

Udostępnij artykuł:
STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES

Korzystamy z plików cookies w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję pliki cookies